Nieuwsbrief:

Simako-BDM Elst

Simako-BDM is een dealerbedrijf voor BMW Motoren met vestigingen in Elst (Gld) en Apeldoorn, de dealer voor Midden Gelderland!
Alle motoren van Simako-BDM Elst
57 motoren gevonden
BMW C 400 GT
BMW C 400 GT
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2020, 13361 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 16.450,- p/mnd klik hier
2019, 60902 Km
Merkdealer
BMW R 1250 R
BMW R 1250 R
€ 20.950,- p/mnd klik hier
2025, 2250 Km
Merkdealer
BMW F 800 GS
BMW F 800 GS
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2025, 15633 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 27.750,- p/mnd klik hier
2023, 7224 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 19.950,- p/mnd klik hier
2020, 37268 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 25.950,- p/mnd klik hier
2022, 15000 Km
Merkdealer
BMW F 850 GS
BMW F 850 GS
€ 15.450,- p/mnd klik hier
2022, 15605 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 24.950,- p/mnd klik hier
2024, 31074 Km
Merkdealer
BMW R 18 TRANSCONTINENTAL
BMW R 18 TRANSCONTINENTAL
€ 26.950,- p/mnd klik hier
2021, 5218 Km
Merkdealer
BMW R 1200 RS
BMW R 1200 RS
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2016, 12796 Km
Merkdealer
BMW F 900 GS
BMW F 900 GS
€ 18.450,- p/mnd klik hier
2024, 9816 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 18.950,- p/mnd klik hier
2019, 31500 Km
Merkdealer
BMW F 900 R
BMW F 900 R
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2021, 5063 Km
Merkdealer
BMW R 18 B
BMW R 18 B
€ 26.950,- p/mnd klik hier
2022, 9071 Km
Merkdealer
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 21.950,- p/mnd klik hier
2022, 16762 Km
Merkdealer
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 15.450,- p/mnd klik hier
2017, 72330 Km
Merkdealer
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 21.500,- p/mnd klik hier
2019, 36668 Km
Merkdealer
BMW R 12
BMW R 12
€ 18.950,- p/mnd klik hier
2024, 8673 Km
Merkdealer
BMW R 1250 R
BMW R 1250 R
€ 15.950,- p/mnd klik hier
2020, 20421 Km
Merkdealer
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion