Nieuwsbrief:

TRIUMPH  TIGER 800 XRX - 2016

Garantie: Ja
60778 Km
Blauw
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
triumph - tiger-800-xrx
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
TRIUMPH TIGER 1050 SPORT – Avontuurlijke kracht en sportieve prestaties
De Triumph Tiger 1050 Sport uit 2016 is de ideale motor voor avontuurlijke rijders die op zoek zijn naar krachtige prestaties en sportieve wendbaarheid. Aangedreven door een 1050cc driecilinder motor, levert deze motor ruwe kracht en geavanceerde technologie voor een dynamische rijervaring op zowel de snelweg als onverharde wegen. Het sportieve chassis en de comfortabele zithouding maken de Tiger 1050 Sport perfect voor lange ritten en avontuurlijke tochten.

deze motor is afkomstig van de 1e eigenaar, wij hebben de motor zelf verkocht in 2016.

Met 26.646 km op de teller is deze motor goed onderhouden en klaar voor nieuwe uitdagingen. De sterke motor en geoptimaliseerde ophangingssystemen maken de Tiger 1050 Sport tot een uitstekende keuze voor rijders die op zoek zijn naar een motor die zowel prestaties als comfort biedt.
Waarom de Triumph Tiger 1050 Sport?
De Triumph Tiger 1050 Sport is de perfecte keuze voor rijders die willen genieten van avontuurlijke ritten, maar ook sportieve prestaties zoeken.
  • Bouwjaar 2016
  • 1050cc driecilinder motor voor krachtige prestaties
  • Sportief chassis en comfortabele zithouding
  • 26.646 km op de teller
Prijs: € 9.489,-
Wij bieden garantie, zodat je met een gerust hart de weg op kunt. Inruil is mogelijk en financiering behoort tot de mogelijkheden.
Locatie: Deventer, Smeenkhof 13
Contact: 0570-656006
Wil je de motor komen bekijken? Bel van tevoren om de beschikbaarheid te controleren en teleurstellingen te voorkomen.
Proefrit aanvragen? Neem contact op en ervaar zelf de kracht en sportiviteit van de Triumph Tiger 1050 Sport!
Aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend. Wij behouden ons het recht voor op eventuele fouten of wijzigingen.
 
  • inruil / financiering mogelijk
  • Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
  • de motor staat in de vestiging Deventer





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motorcentrum Deventer
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion