Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Royal Enfield Summer Deal! Ontvang tijdelijk €500,- korting op een nieuwe Super Meteor 650!
Let op, zo lang de voorraad strekt!
De Royal Enfield Super Meteor 650, een cruiser bij uitstek, vormgegeven voor de open weg. Heb je vragen over deze motorfiets? Of wil je de motorfiets bestellen? Neem dan gerust contact met ons op.
* Deze uitvoering wordt standaard geleverd met passagiersrugsteun en windscherm. Niet afgebeeld op de foto.
Meer informatie op onze website onder Royal Enfield.
- ------
Lowlands Biker Store in Zwolle.
2400 m2 motorplezier en gezelligheid! Ruim aanbod van (Custom-made) Harley Davidson, Indian Motorcycle, Royal Enfield, Moto Guzzi en Aprilia motoren.
- Official Dealer Indian Motorcycle
- Official Dealer Royal Enfield (FLAGSHIP STORE VAN NL)
- Official Dealer Moto Guzzi
- Official Dealer Aprilia
Tel: 038-4211701 Whatsapp: 06-28452169
OPENINGSTIJDEN:
Maandag: Op afspraak
Dinsdag: 09.00 - 18.00
Woensdag: 09.00 - 18.00
Donderdag: 09.00 - 21.00
Vrijdag: 09.00 - 18.00
Zaterdag: 09.00 - 17.00
Zondag: Gesloten
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/oliegekoelde parrallel twin |
Boring x slag | |
Cilinder inhoud | 648 cc |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 47| |
Max. koppel | 52 Nm bij 5250 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 125 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | ALS stalen trellis frame |
Vering voor | Showa 41 mm upside down-voorvork met instelbare voorspanning, uitgaande demping en compressiedemping, veerweg 140 mm |
Vering achter | Twin gas geladen schokdempers |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 320 mm, Brembo radiale monoblock-remklauwen met 4 zuigers. Uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 100/90 - 18 |
Achterband | 130/70/18 |
Wielbasis | |
Lengte | 2122 mm |
Breedte | 744 mm |
Hoogte | 1024 mm |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: INDIAN, PIAGGIO |
Als Officieel dealer van Indian en de verkoop van Harley Davidson motoren is de passie voor amerikaanse motoren duidelijk.
Een nog grotere passie is het customizen van deze motoren. Wij bouwen deze unieke motoren in onze werkplaats in Zwolle. Daarnaast helpen wij u graag bij het realiseren van uw ideeën. Heeft u een specifiek ontwerp in het hoofd? Of het nu gaat om een Bagger, Mexican style, een cafe racer of een andere trend, we maken het graag voor je! Soms moet je echter een motor ook gewoon origineel laten.
Ook verzorgen wij graag voor u het onderhoud, spuitwerk en bijvoorbeeld het herstellen van schade. Wij beschikken over een goed uitgeruste werkplaats en meer dan 20 jaar ervaring in reparatie en onderhoud.
 | Zwolle, Overijssel |
 | 038 4211701 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken