 |
Motor | Vloeistofgekoeld, viertakt, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 76 mm x 76 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 12.7:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø43 mm x 4 |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 175 pk / 128.4 kW bij 11700 (met ram air 184 (135,3 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 9500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium twin tube backbone frame |
Vering voor | 43 mm upside down-voorvork met verstelbare veervoorspanning, in- en uitgaande demping en top out-veren |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, verstelbare veervoorspanning traploos instelbare in- en uitgaande demping en top out-veren |
Remmen voor | Dubbele semizwevende 300 mm "wave-type" remschijven met radiaal gemonteerde vierzuiger-remklauwen |
Remmen achter | 220 mm "wave-type" remschijf met enkele zuiger-remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C |
Achterband | 190/55 ZR 17 M/C |
Wielbasis | 1.385 mm |
Lengte | 2065 mm |
Breedte | 705 mm |
Hoogte | 1130 mm |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | 175 kg |
Leverbare kleuren | Lime Green, Titanium, Ebony |
Beschrijving | De ZX-10R voor 2006 is ontworpen om nummer één op het circuit te zijn. Het chassis is herontworpen om de rondetijden te verlagen en de aërodynamische kenmerken zijn verbeterd. De vermogensuitstoot is nog steeds fenomenaal. Dit is zeer zeker een race-georiënteerde motor, ontworpen voor supersport-rijders die van zeer veel opwinding houden in de éénliterklasse. Motorrijders die zich echt willen bezighouden met racen, vinden de ZX-10R een uitstekend racemonster. |