Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2025

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 2.490,- p/mnd klik hier
2002, 53600 Km
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 2.500,- p/mnd klik hier
2003, 57000 Km
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 2.980,- p/mnd klik hier
2003, 44121 Km
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 2.995,- p/mnd klik hier
2003, 48157 Km
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2005, 49400 Km
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 3.995,- p/mnd klik hier
2005, 62086 Km
Merkdealer
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 4.250,- € 4.490,- p/mnd klik hier
2006, 44133 Km
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 5.850,- p/mnd klik hier
2006, 33800 Km
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 5.450,- € 5.950,- p/mnd klik hier
2006, 40016 Km
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2007, 59900 Km
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 4.350,- p/mnd klik hier
2007, 72000 Km
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 4.850,- p/mnd klik hier
2007, 51233 Km
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
€ 4.499,- p/mnd klik hier
2008, 47308 Km
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 5.295,- p/mnd klik hier
2008, 44308 Km
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2008, 59811 Km
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2009, 42171 Km
Merkdealer
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 4.250,- p/mnd klik hier
2009, 48349 Km
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2009, 35583 Km
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
APRILIA TUONO 1000 R FACTORY
€ 5.995,- p/mnd klik hier
2009, 42750 Km
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 5.949,- p/mnd klik hier
2010, 15048 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion