Nieuwsbrief:

Thalen Motortrading

Thalen Motor Trading is een motorzaak die gespecialiseerd is in de in- en verkoop van jong gebruikte motoren. 
Alle motoren van Thalen Motortrading
31 motoren gevonden
APRILIA RSV MILLE R
APRILIA RSV MILLE R
2005, 25000 Km
HARLEY-DAVIDSON FAT BOY FLSTF
HARLEY-DAVIDSON FAT BOY FLSTF
€ 9.950,- p/mnd klik hier
1991, 56057 Km
ZERO DSR 13.0
ZERO DSR 13.0
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2016, 3000 Km
HONDA CB 750 F2
HONDA CB 750 F2
€ 3.950,- p/mnd klik hier
1978, 22500 Km
KTM 890 ADVENTURE
KTM 890 ADVENTURE
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2021, 15400 Km
FANTIC XEF 250
FANTIC XEF 250
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2017, 9000 Km
YAMAHA FZ 6 N FAZER
YAMAHA FZ 6 N FAZER
€ 2.750,- p/mnd klik hier
2005, 51100 Km
BMW F 900 GS ADVENTURE
BMW F 900 GS ADVENTURE
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2024, 5500 Km
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT ADVENTURE SPORTS
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT ADVENTURE SPORTS
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2019, 41900 Km
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 16.950,- p/mnd klik hier
2019, 54000 Km
TRIUMPH TIGER EXPLORER XRX
TRIUMPH TIGER EXPLORER XRX
€ 11.750,- p/mnd klik hier
2018, 48800 Km
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
€ 14.500,- p/mnd klik hier
2020, 41900 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 19.500,- p/mnd klik hier
2024, 6200 Km
YAMAHA XJ 6 ABS
YAMAHA XJ 6 ABS
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2011, 54000 Km
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT ADVENTURE SPORTS
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT ADVENTURE SPORTS
€ 16.500,- p/mnd klik hier
2021, 23200 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 10.750,- p/mnd klik hier
2016, 49900 Km
BMW R 1150 RT
BMW R 1150 RT
€ 1.950,- p/mnd klik hier
2001, 147500 Km
TRIUMPH TIGER 800 XCX
TRIUMPH TIGER 800 XCX
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2017, 64200 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 12.500,- p/mnd klik hier
2016, 79900 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion