Nieuwsbrief:

De Knalpot

De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen. Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
Alle motoren van De Knalpot
48 motoren gevonden
BMW R 65 LS
BMW R 65 LS
1982, 21801 Km
YAMAHA XT 500
YAMAHA XT 500
€ 5.250,- p/mnd klik hier
1980, 3222 Km
SUZUKI GS 450 E
SUZUKI GS 450 E
€ 750,- p/mnd klik hier
1988, 25126 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2010, 78551 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2010, 77308 Km
BMW R 1100 RS
BMW R 1100 RS
€ 1.100,- p/mnd klik hier
1999, 126571 Km
BMW R 100
BMW R 100
€ 14.500,- p/mnd klik hier
1986, 11 Km
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2010, 100994 Km
BMW R 60/7
BMW R 60/7
€ 4.250,- p/mnd klik hier
1977, 50046 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2012, 87172 Km
BMW K 1200 S
BMW K 1200 S
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2005, 129209 Km
MOTO GUZZI 1000 LE MANS
MOTO GUZZI 1000 LE MANS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
1986, 67246 Km
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
€ 16.750,- p/mnd klik hier
2019, 86180 Km
BMW K 75 RT
BMW K 75 RT
€ 1.750,- p/mnd klik hier
1994, 88681 Mls
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2010, 78551 Km
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2005, 102360 Km
BMW R 1150 R
BMW R 1150 R
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2002, 90133 Km
BMW R 60
BMW R 60
€ 5.250,- p/mnd klik hier
1957, 1 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2013, 81375 Km
BMW F 800 GS ADVENTURE
BMW F 800 GS ADVENTURE
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2013, 98910 Km
Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2025 Motoroccasion