Nieuwsbrief:

YAMAHA  XS 500 - 1976

95 Km
Grey
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Waanzinnig mooi !!

Prachtige one of a kind yamaha cafe racer.
In vier jaar tijd is deze motor gebouwd en er is nergens maar dan ook nergens op bezuinigd.
Als basis diende een yamaha XS500 uit 1976 dus ja deze motor is belastingvrij.

De volgende werkzaamheden zijn er verricht:

Motorische
-Motorblok volledig glasparelstralen en ultrasoon reinigen
-Alle motorblok delen hoogglans polijsten
-Complete revisie van het motorblok waaronder, Pakkingen, keerringen en lagers in de transmissie.
Overige delen waren nog in top staat omdat het motorblok pas 10.000 km had gelopen.
-Alle bouten en moeren vervangen door RVS hierdoor nooit meer corrosie of lelijke boutjes.
-Custom RVS pie cut uitlaat systeem. Compleet met de hand vervaardigd en tig gelast
-Uni schuimfilters

Frame & Wielen
-Compleet glad geschaafd frame
-Verwijderen van gietfouten en gietnaden op de voorvork, kroonplaten en frame.
-Custom clip ons die zelf vervaardigd zijn
-Custom kilometerteller houder
-Custom koplamphouder
-Custom contactslot houder met killswitch
-Custom high/low switch verstop achter de benzinetank
-Custom controls op het stuur
-Hoogglans gepoedercoat frame en kroonplaten
-Matzwart gepoedercoat velgden met nieuwe binnenbanden en nieuwe Avon roadrider banden in correcte maatvoering
-Chroom gepoedercoat achterbrug
-Nieuwe lagers in de volgende delen: balhoofd, achterbrug velgen
-Nieuwe keerringen in de velgen
-Alle bouten en moeren vervangen door RVS waarvan de boutkoppen in de draaibank glad gedraaid zijn zodat er geen tekst en
logo’s meer op staan vervolgens zijn ze gepolijst
-Custom zitje vervaardigd uit glasvezel naar eigen design met jeep achterlicht en custom bekleed zadel
-Benzinetank van een yamaha TX500 voorzien van nieuwe rubbers in de tankdop en benzinekraan
-Alles is professioneel afgewerkt en gespoten in saab steel grey 279
-Nieuwe voetsteunen, pedalen en bijbehorende rubbers
-Remklauwen voorzien van nieuwe blokken, rubbers, rvs zuigers boutjes en moertjes
-Nieuwe remcilinder en koppelingshendel

Elektrisch
-Jeep achterlicht met geïntegreerd remlicht hydraulisch geschakeld
Compleet nieuwe kabelboom gebouwd en vervolgens voorzien van nylon mantel
JMT lithium ion accu verstopt onder het zitje samen met de overige electronica


Letterlijk alles aan deze motor is onderhanden genomen.
Veel new old stock onderdelen zijn gebruikt of onderdelen van een hogere kwaliteit.
Daarnaast zijn er veel custom onderdelen die alleen voor deze motor zijn gemaakt.
Dus geen productie rommel van grote webshops maar pure ambacht.
Honderden foto’s zijn aanwezig van de ombouw en opbouw van de motor.

35 KW dus A2 geschikt

Aanvullende Informatie:

Fabrikant: Yamaha
Bouwjaar: 1976
Cilinderinhoud: 500 cc 2-cil
Kilometerstand: 95
Kleur: Grey
Afleverkosten/Garantie : 250.-
Garantie: 3 maanden
Opties en Accessoires:
Aangepast luchtfilter , Customuitlaten, Sportuitlaat, Stalen / RVS leidingen, stuur, ander




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
JdK Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Bitza" betekent: Zelfbouwmotorfiets. Onder motorfietsliefhebbers zijn al­tijd enkelen te vinden die jarenlang bezig zijn met het reali­seren van een droom: het zelf construeren van een motorfiets, waarbij veel onderdelen zelf worden vervaardigd. Vaak begint een dergelijke zelfopgelegde missie bij bestaande motorfietsen. De bitzabouwer is meestal een technisch of werktuigbouw­kundig onderlegd persoon, die veel begrijpt van technische constructies en krachtoverbrenging. Vaak wordt een bitza op­getrokken rond een bestaand motorblok, waaromheen een frame wordt gekozen o f zelf vervaardigd. De huisvlijt kan zich in talloze details en accessoires verliezen: van zelfgeklopte ben­zinetanks tot gegoten polyester spatborden. Een hoogst enkele keer wordt ook het motorblok in eigen beheer vervaardigd. De vormgeving, stroomlijn en ergonomische proporties ko­men er bij bitza’s in de regel bekaaid vanaf. Soms is sprake van een monstrum op twee wielen, waarop de zelfbouwer niet­temin met zichtbare trots rondrijdt. In de ogen van de meer­derheid der motorliefhebbers zijn bitza-bouwers zonderlingen die een tot obsessie verworden ideaal hebben willen realiseren of eigenwijze amateurconstructeurs die het beter denken te weten dan merkenfabrikanten die al decennia lang bezig zijn met het maken van motorfietsen. Niettemin vormen bitza’s een vrolijke noot in de marge van het massale motorrijders- consumptisme. Bewondering wordt ook bij minder esthetisch ogende zelfbouwcreaties afgedwongen, vooral wanneer blijkt dat geld, tijd noch moeite zijn gespaard om enerzijds opnieuw het wiel uit te vinden en anderzijds op zich onverenigbare com­ponenten tot één geheel te integreren.
© 2000 - 2025 Motoroccasion