Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop: Triumph Tiger 800 (2013) – €4975
• Bouwjaar: 2013
• Kilometerstand: 78.095 km
• 799cc driecilinder – sterk en soepel met uniek geluid
• Allroad tourmotor – geschikt voor reizen en avontuur
• Comfortabele zithouding en windbescherming
• Voorbereid voor kofferset – ideaal voor lange ritten
• Degelijke motor – nette staat
• Rijklaar
Meer info? Stuur gerust een bericht!
-----
Wij zijn doorlopend op zoek naar vooral BMW-motorfietsen van alle modellen en bouwjaren. (Maar ook andere merken kunt u uiteraard bij ons aanbieden!) Lang stilgestaan, defect, of geschikt voor onderdelen? Geen probleem! Wij ontvangen graag uw aanbod.
Daarnaast bieden wij altijd ongeveer 40 diverse modellen low-budget BMW-motoren aan. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Ook voor motoronderhoud en reparaties bent u bij ons aan het juiste adres.
Onze gegevens:
SWIFT MOTOREN B.V.
Zeno van Citiumstraat 4
1349 GK Almere
📧 info@swiftmotoren.nl
📞 036-5255590
Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:00 uur
Bel of mail vrijblijvend!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
Cilinder inhoud | 800 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9300 tpm |
Max. koppel | 79 Nm bij 7850 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
Remmen voor | Twin 320mm floating discs, Nissin 4 piston radial calipers (ABS model availabe) |
Remmen achter | Single 255mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 100/90 19 |
Achterband | 150/70 17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | 2115 mm |
Breedte | 795 mm |
Hoogte | 1350 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 210 kg |
Leverbare kleuren | Sapphire Blue, Phantom Black, Crystal White |
Beschrijving | Tiger 800.Ruig, praktisch en gewoon geweldig leuk.Langverwacht, klaar om u te bekoren. Thuis in de stad. Dol op de open weg. Supermanoeuvreerbaar. In de klassieke Triumph-stijl. Laad uw bagage en er is geen houden aan. Gebouwd om verder te gaan. Gebouwd voor uw leefstijl. Tiger 800. Uw eigen motorfiets, uw eigen weg. |
Swift Motoren voor in en verkoop motoren, reparatie en onderhoud van alle soorten motoren. Altijd 30 lowbudget motoren op voorraad.
 |
Swift Motoren B.V. |
|
Zeno van Citiumstraat 4
Almere
Plan de route
|
 |
036-5255590
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail
Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was.
Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken