Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Garantie: Anders
Honda CBF 1000 ABS
= Bedrijfsinformatie =
Garanties
Persoonlijke service
Dezelfde dag wegrijden
Whatsapp account voor vragen 0105990777, ook 's avonds
Vele positieve ervaringen van klanten door heel Nederland
Sinds de oprichting van Cama Motoren in 1995 is ons mooie bedrijf uitgegroeid tot een allround motorzaak waar service en kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Naast in -en verkoop van gebruikte motoren en (nieuwe) scooters, bent u bij ons aan het juiste adres voor onderhoud van alle merken en soorten motorfietsen en scooters.
Bent u op zoek naar een motorfiets, scooter, heeft u advies nodig aangaande uw gemotoriseerde tweewieler of wilt u een onderhoudsbeurt inplannen? Kom dan naar Cama Motoren in Maassluis!
Opties en Accessoires: ABS
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde 4-takt 16 kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 75 mm x 75 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | 16 kleps DOHC |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische branstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 98 pk / 72 kW bij 8000 tpm |
Max. koppel | 93 Nm bij 6500 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.714 (38/14) |
Overbrenging | #530 O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Mono-backbone; rectangular-section steel tube |
Vering voor | 41 mm cartridge-type telescoopvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | Pro-Link met gasgevulde HMAS demper, 120 mm veerweg |
Remmen voor | Twee zwevend gemonteerde 296 x 4,5 mm remschijven met 2-zuiger remklauwen (*gecombineerde 3-zuiger remklauw en ABS) en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 240 x 6 mm remschijf, hydraulisch bediend met enkelvoudige remklauw (*3-zuiger remklauw en ABS) en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 160/60 ZR17 M/C (69W) |
Wielbasis | 1480 mm |
Lengte | 2156 mm |
Breedte | 781 mm |
Hoogte | 1138 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 250 (rijklaar gewicht) kg |
Leverbare kleuren | Pearl Nightstar Black, Pearl Siena Red, Pearl Cool White. |
Beschrijving | Een rasechte allrounder

De nieuwe CBF1000 met ABS combineert adembenemende prestaties en een geweldige handelbaarheid met de compacte semi-naked configuratie die iedereen kan waarderen. De nieuwe CBF heeft een prachtig vormgegeven top-half stroomlijn die door de wind snijdt. De in drie hoogtestanden verstelbare buddyseat, de tweevoudig verstelbare ruit en een verstelbaar stuur zorgen ervoor dat je de CBF kunt aanpassen aan je eigen wensen. |
Welkom bij Cama Motoren!
Wij hebben jonge tweedehands motoren en scooters. Onze motoren en scooters zijn zeer scherp geprijsd, tevens bieden wij u garantie op motorfietsen vanaf € 5.000.
Wij richten ons vooral op Super Sport motoren, echter hebben wij ook diverse andere categorieën, zoals sport/tour, naked bikes, choppers, streetfighters en cruisers.
De scooters zijn zonder uitzondering recent, en natuurlijk hebben we ze in alle soorten! Onze voorraad wisselt dagelijks!
Tevens kunt u bij ons terecht voor onderhoud en reparaties aan uw motorfiets, wij werken dan ook met de beste materialen en uitsluitend A-merken. Voor het vervangen van banden, remschijven, ketting en tandwielen enz. bent u bij ons aan het juiste adres. Wij voeren ook kunststof reparaties uit, wij zijn daarmee uniek in deze regio. Wij kunnen zonder uitzondering u heel snel van dienst zijn, lange wachttijden zijn hier niet aan de orde!
Ook in onderhoud en reparaties zijn wij scherp geprijsd!
 |
Cama Motoren |
|
P.J. Troelstraweg 8
Maassluis
Plan de route
|
 |
010-5990777
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken