 |
Motor | Testastretta, L-Twin cilinder, 4 kleppen, Desmodromic, Vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 94 mm x 94 mm |
Cilinder inhoud | 937 cc |
Comp. verhouding | 12,6:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Electronische injectie, 53mm gasklephuizen, Volledig Ride-by-Wire |
Ontsteking | |
Vermogen | 110 pk / 81 kW bij 9,000 tpm |
Max. koppel | 93 Nm bij 6,500 tpm |
Koppeling | Natte meervoudige platenkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen Trellisframe, bevestigd aan cilinderkop |
Vering voor | Volledig verstelbare 43mm vork, USD Marzicchi vork |
Vering achter | Progressieve koppeling met instelbare Sachs monoshock. Aluminium enkelzijdige achterbrug |
Remmen voor | 2 x 320 Semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc M4-32 remklauwen, 4- zuiger radiale pomp met ABS |
Remmen achter | 245 mm schijf, 2- zuiger remklauw, Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17 |
Wielbasis | 1,478 mm |
Lengte | 2.070 mm |
Breedte | 750 mm |
Hoogte | 1.150 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 183 kg |
Leverbare kleuren | Ducati Red met Ducati Red frame en glanzend zwarte velgen |
Beschrijving | Your way to sport.
De Ducati sportmotor voor op de weg verandert van naam en wordt SuperSport 950, waardoor ook de esthetiek, de elektronische apparatuur en de rijkdom aan apparatuur wordt vernieuwd en de Ducati voldoet aan de Euro 5 emissienorm.
Het ontwerp van de SuperSport 950 ontwikkelt zich dankzij de nieuwe kuipen, ontworpen door het Ducati Style Centre, die de motorfiets meer sportiviteit, dynamiek, vloeiende vormen en een sterke en doorslaggevende gelijkenis met de Panigale V4 geven. |