Nieuwsbrief:

BMW  R 60/5 - 1972

Bouwjaar:
1972
Kleur:
BLAUW
Vermogen:
30 kW
Teller:
100.572 Km
Rijbewijs:
A2
Garantie:
Ja
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Modeljaar: 1972

De /5 modellen van BMW zijn populair door hun mooie klassieke uitterijk zoals de teller in de koplamp,
Het prachtige buizenframe en de mooie grote ronde tank.
Daarbij zijn de /5 modellen ook zeer goed te berijden voor de grotere motorrijder, waar vele klassieke motoren gewoonweg te klein zijn om fatsoenlijk een stuk mee te rijden,.

Bij deze R60/5 zijn de nummers gelijk, dit houd in dat het framenummer en motorbloknummer het zelfde zijn.
Ook is deze R60/5 een originele Nederlandse motor, dus met een prachtig oud kenteken.

Deze BMW R60/5 is voorzien van een Toaster benzinetank.
- Nieuw Uitlaatsysteem
- Nieuwe Accu.
- Verchroomde accubakafdekkingen.


Voor gebruikte motoren zijn de afleverkosten van €250,- niet inbegrepen in de geadverteerde verkoopprijs.

Afleverbeurt wordt volgens fabrieksspecificaties uitgevoerd, slijtagedelen worden indien nodig vervangen, volle tank brandstof en tenaamstelling van het kenteken.
Afhankelijk van het bouwjaar geven wij 3, 6 of 12 maanden de Jong Alphen garantie.




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Aanbieder
De Jong Alphen BV
Zaagmolenweg 8
Alphen aan den Rijn
Plan de route
0172-492036
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1928 - In 1928 nam BMW de Fahrzeugfabrik Eisenach (FFE) in Eisenach over. Vanaf dat jaar ging BMW “paren” van motorfietsmodellen maken: ongeveer gelijktijdig kwam er een zijklepmotor als toermotorfiets en een kopklepmotor als sportmotor op de markt. De eerste voorbeelden waren de R 42 en R 47 (1928-1929). Dit kon gemakkelijk en goedkoop door het "Baukastensystem", een modulair bouwsysteem waarbij op basis van een bestaand frame en motorblok door min of meer kleine wijzigingen (cilinders, zuigers en cilinderkoppen) een motorfiets met een heel ander karakter kon worden gebouwd. De boxermotoren werden in de inhoudsklassen 500 en 750 cc gebouwd. Vanaf het begin kon elektrische verlichting geleverd worden, maar vanaf 1928 werd deze standaard gemonteerd. Tot 1929 werden buisframes gebruikt, maar vanaf dat jaar waren de dubbele wiegframes als plaatframe uitgevoerd.
© 2000 - 2025 Motoroccasion