Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R1250GS Exclusive (2019) – Volledig uitgerust, slechts 27.563 km "BTW motor"
Prijs: €18.950 (incl. BTW)
Bouwjaar: 2019
Kilometerstand: 44.361 km
BTW-motor: Ja
Kleur: Black Storm Metallic / Night Black Matte
Stijl: Exclusive Edition met zwart frame, gouden remklauwen en matgrijze wielen
✅ Volledige optielijst:
-
Dynamic Pakket
-
Touring Pakket
-
Comfort Pakket
-
Rijmodi Pro (Dynamic Pro, Enduro Pro)
-
Dynamic ESA Next Generation (elektronisch geregelde vering met automatische belastingcompensatie)
-
Cruise Control
-
Quickshifter Pro
-
Keyless Ride
-
Handvatverwarming
-
Navigatievoorbereiding
-
Bandenspanningsensoren (TPMS)
-
LED koplamp
-
LED dagrijverlichting
-
Hill Start Control Pro
-
ABS Pro
-
Dynamic Traction Control (DTC)
-
Multifunctioneel instrumentenpaneel met 6,5-inch TFT-scherm en BMW Motorrad Connectivity
-
Verstelbare windscherm
-
Multimedia Controller
-
Handkappen
-
Gouden remklauwen
-
Zwart frame en achterframe
-
Zilvergrijze cardan
-
Matgrijze wielen
-
Zwart stuur
-
Zwart voorvorkpoten
-
RVS radiateurkappen
-
3-delige Vario kofferset met rugsteun
-
Standaard en middenbok
-
USB-aansluiting onder het zadel
-
Verstralers/Spots
-
Intelligent Emergency Call (SOS)
* Waarom deze R1250GS?
Deze motor is een zeldzame kans voor de echte avonturier. Met zijn uitgebreide uitrusting en lage kilometerstand is hij klaar voor elke uitdaging. Of je nu de Alpen wilt doorkruisen of de Nederlandse snelwegen, deze GS biedt ongeëvenaarde prestaties en comfort.
Op berichten via marktplaats chat zoals wat is de uiterste prijs, waar kan de motor voor weg of biedingen word niet op gereageerd.
Strada motoren is de specialist in jong gebruikte motoren van alle merken.
Bij ons betaald u geen kosten rijklaar maken.
Aan advertentieteksten kunnen geen rechten ontleend worden.- Bij Strada motoren Dongen kunt u terecht voor jonge gebruikte motorfietsen.
Wij verkopen alle merken motoren zoals o.a: BMW, Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Triumph etc.
Door eigen inkoop kunnen wij onze motoren zeer scherp aanbieden.
Ook voor onderhoud van alle merken kunt u bij ons terrecht. - Omdat wij meerdere vestigingen hebben is het bij interesse aan te raden vooraf te bellen of mailen.
- Wij kunnen ook motoren inruilen. Op onze website kunt u een inruilformulier vinden of ons de gegevens van uw in te ruilen motor sturen via mail.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1254 cc |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting / digitaal motormanagement BMS-K+ met elektronische gasklepbediening |
Ontsteking | |
Vermogen | 136 pk / 100 kW bij 7750 tpm |
Max. koppel | 143 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | |
Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1.507 mm |
Lengte | 2,207 mm |
Breedte | 952,5 mm |
Hoogte | 1,412 mm |
Zithoogte | 850/870 mm |
Drooggewicht | 244 kg |
Leverbare kleuren | Black Storm Metallic, Light White |
Beschrijving | Houdt u van lange ritten, ook over slechte wegen en soms dwars door de wildernis? Wàt u onderweg ook maar tegenkomt - asfalt, onverhard, modder of mul zand - de BMW R 1200 GS Adventure met zijn uitstekende handling is er helemaal klaar voor. Een motorfiets voor iedereen die graag zijn grenzen verlegt. Kortgezegd: een machine voor motorrijders die het echte avontuur opzoeken, hun onafhankelijkheid willen onderstrepen en daarbij ook nog heel veel rijplezier willen hebben. |
Strada motoren is opgericht in 2012, een jong bedrijf dus, maar met ruim 10 jaar ervaring in de branche.
Bij ons vind u jong gebruikte motorfietsen in zo goed als nieuwe staat, dat is ons streven.
Wij zijn zeer kritisch met inkopen en dat ziet u terug in onze showroom, bij ons is goed niet goed genoeg en willen alleen maar top-kwaliteit aan onze klanten aanbieden.
Omdat wij zelf onze inkoop verzorgen, zonder tussenstations, kunnen wij onze motoren aanbieden voor zeer scherpe prijzen.
U kunt bij ons terecht voor alle type en merken motoren zoals o.a.:
Harley-davidson, Yamaha, Honda, Suzuki, Ducati, Triumph etc.
Strada motoren staat ook voor duidelijkheid.
Bij ons vind u geen offertes met kleine lettertjes. Wij willen duidelijk zijn tegenover onze klanten.
Geen afleveringskosten, geen kosten rijklaar maken of andere achteraf bijkomende kosten.
De prijs de wij offreren voor u motor is ook de prijs waarvoor hij rijklaar op u staat te wachten!
Wij nodigen u graag uit om een kijkje te nemen op onze website of in onze nieuwe showroom.
Voor onze actuele openingstijden kijk op onze website.
Mocht u buiten deze openingstijden willen komen kijken is dat absoluut geen probleem u kunt ons altijd mailen naar info@stradamotoren.nl voor een afspraak.
 |
Strada Motoren |
|
Kardinaal van Rossumstraat 44-A
Dongen
Plan de route
|
 |
0162782532
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken