Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop aangeboden een BMW r1200rt die uitermate geschikt is voor motorbegeleiding denk hierbij aan triatlon's hardloopwedstrijden en verschillende vormen van optochten. als je dit ooit hebt gedaan dan weet je dat mensen behoorlijk ongeduldig en brutaal kunnen zijn bij het regelen van het verkeer. met deze motor kan je dit mooi aftroeven wat fijn is voor je eigen veiligheid. er is goedkeuring gegeven om op deze manier te mogen rijden.
de motor is zowel technisch als optisch in zeer goede staat.
- bridgestone bandenset zo goed als nieuw
- originele uitlaat
- groot electrisch instelbaat windscherm
- valbeugels voor en achter
- originele knipperlichten
- originele spiegels
- extra kofferruimte
- incidenten markering
- alarm lichten voor en 360 graden lamp voor de alarmlichten
- tanktas
- cruisecontrol handmatig
- handvatverwarming
- luide claxon
- telefoon houder
- ABS
- Vloeistoffen en slijtagedelen zeer goed
- Motor loopt en rijdt zeer goed
- Zie foto's voor meer opties!
prachtige bmw r1200rt die nog lang mee kan. in deze technische staat kan die nog wel het dubbele rijden. van alle gemakken voorzien en staat klaar voor de volgende eigenaar.
Welkom bij Meester Motorsport
De plek waar de passie voor motoren en de klanttevredenheid altijd voorop staan! Met meer dan 15 jaar ervaring in de motorbranche en een uitgebreide kennis van motoren, doen wij er alles aan om jou te helpen de motor van je dromen te vinden.
Daarnaast kun je bij ons ook terecht voor het verkopen of inruilen van je motor, evenals voor financiering en verzekering.
Bekijk ons volledige aanbod motoren en diensten op www.meestermotorsport.nl
Wij zijn zeven dagen per week geopend op afspraak. Hierdoor bent je niet gebonden aan openingstijden en kunt je ook in de avond bij ons terecht. Een afspraak maken kan eenvoudig via telefoon, e-mail of WhatsApp. Wij reserveren geen motoren, dus wees er optijd bij!
- Tenaamstelling/vrijwaring
- Gratis 10 dagen All-Risk verzekering
- Proefrit is altijd mogelijk
- Vandaag kopen = vandaag rijden!
- Zeven dagen per week geopend op afspraak
Wij zijn bereikbaar via:
Telefoon: +31642056891
WhatsApp: +31642056891
E-mail: info@meestermotorsport.nl
Meester Motorsport
De Kronkels 9B
3752LM Bunschoten-Spakenburg
- Ben je geïnteresseerd en wil je de motor van dichtbij bekijken? Neem gerust en vrijblijvend contact op voor een bezichtiging of proefrit.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1170 cc |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | digitaal met dubbele ontsteking |
Vermogen | 110 pk / 81 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend. |
Versnellingsbak | 6klauwengeschakelde 6-versnellingsbak (overdrive) |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | stalen buisprofielen, aandrijflijn dragend |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 35 mm, centraal geplaatst veerbeen. Veeruitslag 120 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 135 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1485 mm |
Lengte | 2230 mm |
Breedte | 905 (incl. koffers 980) mm |
Hoogte | 1430 mm |
Zithoogte | 820/840 mm |
Drooggewicht | 229 (rijklaargewicht 259) kg |
Leverbare kleuren | Polar-metallic . Ostragrau-metallic.Thundergrey-metallic. Thundergrey-met. / titansilber-met. / granitgrau-metallic. |
Beschrijving | Eindeloos rijplezier. De R 1200 RT.

Touring van topklasse heeft voor boxerliefhebbers een eigen type-aanduiding: RT. En dat al langer dan 30 jaar. Vrijwel geen andere omschrijving is voor lange afstand rijders zo synoniem met de beste bescherming tegen weer en wind, optimale ergonomie, comfort en bedieningsgemak. En dat alles onverbrekelijk verbonden met een rijwielgedeelte dat met fabrieksopties als ASC en ESA II* nog steeds uniek is. Deze kenmerken leggen in het toursegment nieuwe, innovatieve maatstaven aan. En ook al kan de R 1200 RT zich met zijn nieuwe, dynamische design overal laten zien: alles aan

de R 1200 RT straalt uit dat deze machine gebouwd is voor duizenden kilometers - het liefst een één stuk.



Daarbij komt de fascinerende mix van motor-met-karakter en de dynamiek van een big bike. In de actuele versie is de soevereiniteit van de boxer nog verder verhoogd. De motor kreeg de dubbele bovenliggende nokkenassen van de HP2 Sport, die hier is gericht op een hoog koppel zonder afbreuk te doen aan de soepele draaieigenschappen. Dat leverde een maximum koppel van 120 Nm bij 6.000 tpm op bij een naar 81 kW (110 pk) gestegen vermogen. Vanuit de lagere toerentalregionen tot boven gemiddelde toerentallen is de toegenomen trekkracht goed voelbaar. Een regelbare klep in het uitlaatsysteem zorgt voor een ingetogen dynamische sound.



Op het gebied van comfort is het als optie leverbare nieuwe audiosysteem met het innovatieve bedieningsconcept Multi-Controller een grote stap vooruit: vrijwel alle aanwijzingen zijn nu met één bedieningselement te geven. Het beste want u kunt doen is even langskomen voor een proefrit. |
Met meer dan 15 jaar ervaring en een passie voor motoren, bieden wij een met zorg geselecteerd aanbod tweedehands motoren aan.
Onze motoren zijn goed onderhouden en klaar om uw dromen waar te maken.
Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel en wij beschikken over een grote kennis op het gebied van motoren.
Wij bieden diverse merken en modellen aan en er komen regelmatig nieuwe occasions bij.
 |
Meester Motorsport |
|
De Kronkels 9B
Bunschoten-Spakenburg
Plan de route
|
 |
06-42056891
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken