Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Beschrijving
BMW R 1200 RS van bouwjaar 2017 met een kilometerstand van 74943.
De motor komt met boekjes en onderhoud historie, de motor krijgt groot onderhoud en een nieuwe set banden bij aflevering.
Verder bevat de motor als extra's een originele BMW topkoffer, stuur verhogers, en een navigatiesteun (navigatie is niet aanwezig).
Algemene gegevens
Kilometerstand: 74943.
Motortype: Vier takt twee cilinder boxer.
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingstype: Voetgeschakeld (6)
Kleur: Wit/Blauw
Technische gegevens (fabrieksopgave)
Cilinderinhoud: 1170 cc
Aantal cilinders: 2
Vermogen: 92 KW / 125 pk
Koppel: 125 NM
Nat gewicht: 231 kg
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1,170 cc |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 125 pk / 92 kW bij 7,750 tpm |
Max. koppel | 125 Nm bij 6,500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning (hydraulisch) en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.527 mm |
Lengte | 2,202 mm |
Breedte | 925 mm |
Hoogte | 1,250 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | n.n.b kg |
Leverbare kleuren | Lupin Blue Metallic, Lightgrey Metallic/Magellangrua Metallic Matt |
Beschrijving | Sporttourer krijgt een nieuw gezicht.



Rijdynamiek met toerkwaliteiten van het hoogste niveau: dat is de R 1200 RS. De sporttourer biedt met zijn krachtige aandrijving en het stabiele rijwielgedeelte meer dan alleen maar veel rijplezier. Dankzij de ontspannen sportieve zitpositie en de perfecte bescherming tegen weer en wind beleeft men bij vlot reizen en sportieve uitstapjes een volkomen nieuw rijgevoel. |
Erison motoren bestaat sinds 2005 en na het openen van onze motorzaak werd er in 2006 ons eigen raceteam opgericht met Eric’s jongste zoon Lesley als coureur. Dat heeft geresulteerd in ontelbare ervaringen en zeer geavanceerde kennis van de motorfiets. Het hoogtepunt van het raceteam werd in 2016 ervaren met het behalen van de ONK en Benecup Supersport 600 titel.
Momenteel runt Lesley het progressieve motorbedrijf. Al onze race belevenissen en kennis vloeien dan net als onze passie voor motoren door onze winkel heen. Deze passie en kennis willen wij graag met u delen, dus kom gerust eens langs voor een bakje koffie!
 |
Erison Motoren |
|
Twentepoort West 34
Almelo
Plan de route
|
 |
0546-565991
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken