Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
TE KOOP AANGEBODEN:
Deze zeer nette BMW R 1200 GS LC uit bouwjaar 2013 met volledige onderhoudshistorie !
Zeer mooie BMW met zeer veel opties en volledige dekkend afgestempeld onderhoudsboekje, beschikt over; ASC, ABS, rijmodi, Dynamic ESA, LED koplamp en verlichting, Daytime running lights, On board computer pro, Comfort package, Dynamic package 2, voorbereiding navigatie, chromen uitlaat bochten, Handvatverwarming, RDC, grote handkappen, middenbok, zwarte velgen, kofferdragers, hoge kuipruit GIVI, standaardvoet verbreders.
www.vandekolkmotoren.nl
!! NU EXTRA SCHERPE PRIJZEN - BEL ONS VOOR DE BESTE DEAL !!
Gespreid betalen is bij ons mogelijk, kijk op onze site voor meer informatie.
Alle inruil mogelijk.
Volg ons op:
INSTAGRAM: @vandekolkmotoren
FACEBOOK: @vandekolkmotoren
Voordat u ons bezoekt kunt u het beste even van te voren bellen om teleurstelling te voorkomen.
Openingstijden:
Ma: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Di: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Wo: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Do: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Vr: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
Za: 09:00 - 17:00
Van de Kolk Motoren
Kelvinstraat 27
7701 BZ Dedemsvaart
info@vandekolkmotoren.nl
0625119798
MOTOR VERKOPEN ? wij zijn het hele jaar door op zoek naar motoren en kopen deze graag van u in, interesse? u kunt ons bellen, appen of het contact formulier op onze site invullen.
OP ZOEK NAAR ONDERDELEN ? Wij kunnen vrijwel elk onderdeel voor uw motorfiets bestellen, voor werkelijk elk type of merk! nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen? neem gewoon eens vrijblijvend contact met ons op.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.170 cc |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting/digitaal |
Ontsteking | digitaal, dubbele ontsteking. |
Vermogen | 125 pk / 92 kW bij 7.750 tpm |
Max. koppel | 120 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | optie |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelba. Veeruitslag 190 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 200 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | 1507 mm |
Lengte | 2210 mm |
Breedte | 915 mm |
Hoogte | 1450 mm |
Zithoogte | 850/870 mm |
Drooggewicht | 205 (rijklaargewicht 229) kg |
Leverbare kleuren | Magmarot uni. Ostragrau-metallic matt. Alpinweiss uni. Saphirschwarz-metallic. |
Beschrijving | Een R 1200 GS. Een missie: de beste GS aller tijden.
De BMW R 1200 GS - het origineel onder de reis-enduros. Al 32 jaar definieert de GS het hele segment en is de trouwe reisgenoot bij uitstek van elke motoravonturier. BMW Motorrad opent nu een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal en perfectioneert de iconische R 1200 GS opnieuw.
Een R 1200 GS. Een gevoel: kracht onder alle omstandigheden.
Sterk, gecultiveerd en soepel. De R 1200 GS wordt aangedreven door een nieuw geconcipieerde tweecilinder boxermotor van 125 pk (92 kW). Door het nieuwe koelingsconcept - een combinatie van lucht- en vloeistofkoeling - en de verticale gasflow door de cilinderkoppen, draait de motor altijd bijzonder efficiënt, krachtig en betrouwbaar. Andere verbeteringen als de nieuwe meervoudige natte plaatkoppeling met anti hop functie, het e-gas en de optionele rijmodi maken de nieuwe boxermotor tot het hart van de nieuwe R 1200 GS.
Een R 1200 GS. Een emotie: absolute controle.
De nieuwe R 1200 GS is berekend op elk terrein. Dat komt door zijn nieuwe, stijvere hoofdframe met een verbeterde Para- en Telelever, die de stuurprecisie van deze enduro nog verder verhogen. Met het optionele Dynamic ESA is het rijwielgedeelte automatisch op elke ondergrond en op elke beladingstoestand af te stemmen. Nog veel multifunctioneler wordt de nieuwe GS door de extra rijmodi, die vier verschillende afstellingen met een druk op de knop mogelijk maken.
Een R 1200 GS. Een indruk: sterke individualiteit.
De nieuwe GS is op het eerste gezicht weer een echte GS: robuust, dynamisch en karakteristiek. Zorgvuldig afgewerkte oppervlakken en een perfecte finish onderstrepen zijn hoogwaardige kwaliteit. Het nieuwe koelingsconcept is vloeiend in de markante lijnvoering opgenomen en het optische zwaartepunt is verder naar voren verschoven, waardoor de nieuwe BMW R 1200 GS nog evenwichtiger en krachtiger oogt. Een omvangrijk optieprogramma maakt de R 1200 GS absoluut uniek. Met een innovatieve LED-koplamp, kruisspaakwielen en maar liefst drie verschillende uitrustingsvarianten kan iedereen van deze enduro zijn persoonlijke GS maken.
Een wereld. Een R 1200 GS: de reis van uw leven.
Aan de marktintroductie van de nieuwe BMW R 1200 GS gaat een unieke lange-afstandsrit vooraf. Onder het motto One World. One R 1200 GS. gaan vijf enduro-avonturiers op vijf werelddelen met de nieuwe R 1200 GS op reis. Dit tot nog toe unieke plan is een zware test van de nieuwe GS en met een beetje geluk is het ook de reis van uw leven. |
Al onze occasions worden grondig nagezien voordat deze verkocht worden aan u.
Wij hebben geen verdere verborgen aflever kosten, kwaliteit & service vinden wij belangrijk.
3 maanden garantie is bij ons de standaard voor elke motorfiets tenzij anders aangegeven.
 | Dedemsvaart, Overijssel |
 | 0625119798 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken