 |
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.170 cc |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 105 pk / 77 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 5750 tpm |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelbaar |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | dubbele schijfrem, diameter 305 mm, remschijven met zwevende lagering, vast remzadel met vier remzuigers |
Remmen achter | enkele schijfrem, diameter 265 mm, zwevend remzadel met twee remzuigers |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | 1507 mm |
Lengte | 2210 mm |
Breedte | 915 mm |
Hoogte | 1450 mm |
Zithoogte | 850/870 mm |
Drooggewicht | 203 kg |
Leverbare kleuren | Blauw, Geel, Wit, Zwart |
Beschrijving | De nieuwe BMW R 1200 GS is een buitengewone machine. Unstoppable, omdat zij geen grenzen kent. Gebouwd om elke weg en elk terrein de baas te zijn. Voor reizen tot ver achter de horizon. Met een enorme gedrevenheid, tot uiting gebracht in een markanter design. En voor het eerst leverbaar met de fascinerende optie Enduro ESA.
De nieuwe BMW R 1200 GS is een van de weinige dingen waarop u onder de meest avontuurlijke omstandigheden volledig kunt vertrouwen.
Soevereiner. Met een kracht die ... |