Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nèt binnen en nog niet gepoetst: Gewoon een hele fraaie K 1200 LT punt uit ! [ facelift model ]. ABS, cruise control , elektrische middenbok, audio systeem, achteruit versnelling, verwarmbare handvatten, chroompakket en Hyperpro vering !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 70,5 mm x 70,5 mm |
Cilinder inhoud | 1.171 cc |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 116 pk / 85 kW bij 8.000 tpm |
Max. koppel | 120 Nm bij 5.250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen plus achteruit |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | leverbare klauren donker grafiet/grijze buddy seat, oceaan blauw/ grijze buddy seat en licht geel/ grijze buddy seat. liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brug frame |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 102 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 130 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, vier zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 285 mm schijf, vier zuiger remklaue |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 160/70 ZR 17 |
Wielbasis | 1.633 mm |
Lengte | 2.502 mm |
Breedte | 1.080 mm |
Hoogte | 1.395 mm |
Zithoogte | 770 mm |
Drooggewicht | 354 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De K 1200 LT is standaard oa uitgerust met electrisch verstelbare ruit, hansvatverwarming, cruise control, electro hydraulisch bedienbare middenbok en radio/cd speler met 8 speakers. Verder beschikt deze K 1200 LT over achtervering met wegafhankelijke demping en achteruitrijhulp met bodemverlichting. Leverbare kleuren donker grafiet, oceaan blauw en licht geel. |
Het pand van Stella motoren in Apeldoorn (Hommel 9) is een waar paradijs voor motorrijders. Hier vind je voornamelijk reeds gebruikte motorfietsen van tussen de 3.000 en 10.000 euro. Oftewel: een motorfiets voor elk budget!
Alles onder één dak
Aanschouw de mooiste motorfietsen, snuffel tussen de beste accessoires en boek een indrukwekkende training en/of motorreis. En dat alles onder één dak! Hoe dit mogelijk is? Simpel: ook BERRT en Touratech Nederland hebben zich in ons pand gevestigd.
 |
Stella Motoren |
|
Hommel 9
Apeldoorn
Plan de route
|
 |
055-3032254
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken