Nieuwsbrief:

SW Motoren

Alle motoren van SW Motoren
39 motoren gevonden
YAMAHA XJR 1300
YAMAHA XJR 1300
€ 3.850,- p/mnd klik hier
1999, 50250 Km
HONDA CB 1100
HONDA CB 1100
€ 7.250,- p/mnd klik hier
2014, 16750 Km
YAMAHA YZF R1
YAMAHA YZF R1
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2000, 34250 Km
HONDA VFR 750 F
HONDA VFR 750 F
€ 1.250,- p/mnd klik hier
1994, 92750 Km
KTM 990 SUPER DUKE
KTM 990 SUPER DUKE
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2010, 14750 Km
TRIUMPH TIGER 1050
TRIUMPH TIGER 1050
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2007, 54750 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2011, 33000 Km
HONDA VFR 1200 F
HONDA VFR 1200 F
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2010, 49250 Km
KAWASAKI Z1000
KAWASAKI Z1000
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2004, 44250 Km
SUZUKI GSX 750
SUZUKI GSX 750
€ 1.700,- p/mnd klik hier
1999, 72000 Km
KAWASAKI NINJA ZX-6R
KAWASAKI NINJA ZX-6R
€ 7.850,- p/mnd klik hier
2005, 4250 Km
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
€ 8.250,- p/mnd klik hier
2003, 8200 Km
HONDA NT 650 V DEAUVILLE
HONDA NT 650 V DEAUVILLE
€ 1.750,- p/mnd klik hier
1998, 57500 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 5.400,- p/mnd klik hier
2010, 14500 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2012, 23750 Km
SUZUKI V-STROM DL 1000
SUZUKI V-STROM DL 1000
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2002, 26000 Km
DUCATI 749 DARK
DUCATI 749 DARK
€ 3.850,- p/mnd klik hier
2005, 28500 Km
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
€ 10.250,- p/mnd klik hier
2012, 25500 Km
MOTO GUZZI V 7
MOTO GUZZI V 7
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2014, 21500 Km
SUZUKI V-STROM DL 1000
SUZUKI V-STROM DL 1000
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2014, 31500 Km
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De cafĂ©-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het cafĂ© waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de cafĂ©-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion