15 jaar geleden zijn we gestart met het inademen van alle kennis op het gebied van de techniek en de cultuur van de Amerikaanse V-Twins. Onze ervaring hebben we o.a. opgedaan tijdens een jarenlange loopbaan bij een gerenomeerd Harley Davidson dealer in het centrum van Nederland. Tijdens dit proces hebben we alle diploma’s behaald die bij Harley Davidson te behalen zijn, met als resultaat de titel “Master of Service Technology”. Bij ons dus alleen de beste behandeling voor jouw motor!
Een stukje historie: BMW in 1986 - Intussen zat BMW met een dilemma: de klanten vroegen om boxermotoren, maar BMW kon ze binnen de geldende milieunormen niet leveren, zeker niet als ze vermogens moesten leveren die de concurrentie uit Japan het hoofd konden bieden. Daarom deed BMW eigenlijk hetzelfde als zijn klanten: de R 80 blokken en frames, intussen voorzien van monolever achtervering, kregen grotere cilinders en daarmee kon men 1000cc-modellen leveren die iets minder vermogen leverden dan voorheen, maar bijvoorbeeld wel geschikt waren voor het gebruik van loodvrije benzine. Zodoende werden vanaf 1986 de 800- en 1000cc-boxers, gemoderniseerd en met heel nieuwe motorblokken, weer in productie genomen. Ze waren inmiddels voorzien van het monolever veersysteem en kregen later zelfs paralever. Toen eind 1992 de R 1100's met het nieuwe, lucht/oliegekoelde blok verschenen, viel het doek voorgoed. De K-motoren bleven echter