Nieuwsbrief:

Benjan Motoren


Benjan Motoren
Ridderkerk
Routebeschrijving
www.benjanmotoren.com
0180-418952
Dealer van:Lid BOVAG

HONDA


Welkom bij Benjan Motoren! Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren. Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
Alle motoren van Benjan Motoren
60 motoren gevonden
HONDA INTEGRA
HONDA INTEGRA
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2017, 35513 Km
Merkdealer
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 10.850,- p/mnd klik hier
2020, 6711 Km
SUZUKI GSX  600 F KATANA
SUZUKI GSX 600 F KATANA
€ 2.550,- p/mnd klik hier
2006, 17969 Km
HONDA MONKEY Z 125
HONDA MONKEY Z 125
€ 5.299,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
HONDA CRF 50 F
HONDA CRF 50 F
€ 2.190,- p/mnd klik hier
2024, 1 Km
Merkdealer
HONDA PCX 125
HONDA PCX 125
€ 4.249,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 7.100,- p/mnd klik hier
2023, 4171 Km
YAMAHA X MAX 300 ABS
YAMAHA X MAX 300 ABS
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2018, 18618 Km
HONDA NSS 750 FORZA
HONDA NSS 750 FORZA
€ 14.399,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
ROYAL ENFIELD SUPER METEOR 650
ROYAL ENFIELD SUPER METEOR 650
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2023, 3285 Km
KAWASAKI Z650RS
KAWASAKI Z650RS
€ 7.850,- p/mnd klik hier
2022, 927 Km
MASH TWO FIFTY 250
MASH TWO FIFTY 250
€ 2.800,- p/mnd klik hier
2018, 3567 Km
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 8.500,- p/mnd klik hier
2020, 3826 Km
SUZUKI GSX-S 1000
SUZUKI GSX-S 1000
€ 12.400,- p/mnd klik hier
2022, 7289 Km
HONDA SH 125i
HONDA SH 125i
€ 4.000,- p/mnd klik hier
2021, 1500 Km
Merkdealer
DUCATI SCRAMBLER ICON
DUCATI SCRAMBLER ICON
€ 6.650,- p/mnd klik hier
2015, 37171 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE R
TRIUMPH STREET TRIPLE R
€ 9.850,- p/mnd klik hier
2022, 18772 Km
HONDA CB 750 HORNET
HONDA CB 750 HORNET
€ 7.850,- p/mnd klik hier
2023, 4802 Km
Merkdealer
HONDA CMX 1100 REBEL T MT
HONDA CMX 1100 REBEL T MT
€ 14.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
HONDA CMX 1100 REBEL
HONDA CMX 1100 REBEL
€ 13.500,- p/mnd klik hier
2024, 127 Km
Merkdealer
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion